Absolute Surrender

Categories H bok

“Do not confound work and fruit. There may be a good deal of work for christ that is not the fruit of the heavenly Vine.”

Boktittel: Absolute Surrender

 

Forfatter: Andrew Murray

 

Innhold: Absolute Surrender handler om å overgi seg helt til Gud. Den er skrevet av misjonæren Murray på begynnelsen av 1900-tallet.

 

Min mening: Boka fant jeg i hylla til mamma, og tittelen fenget meg. Jeg synes overgivelse er et utrolig viktig tema, som jeg enda har mye å lære om! Men boka var ganske tung å lese (ikke rart siden den er så gammel). I tillegg virker det som om den er en skriftliggjøring av Murrays taler; altså var det ikke ment som en bok i utgangspunktet. 

 

Terningkast: 2.  Bra tema, men vanskelig å virkelig få fatt på! Jeg anbefaler heller å lese Own it eller The Slumber of Christianity. De er lettere å lese, og mer moderne. Men tror ikke noen av dem finnes på norsk.  

BildeKilde

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 31. 

1 kommentar

1 thought on “Absolute Surrender

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *