På Outreach i Bucimas

Categories G Reise og ferie

Bucimas var en landsby som lå et lite stykke utenfor Pogradec. Vi gikk i en liten halvtime for å komme dit, og så skulle vi på outreach. Det var nå vi virkelig fikk se hvor ulike kulturene er i Albania og Norge. Vi ble invitert inn til kjempemange (hadde aldri skjedd i Norge!), folk hadde det ikke spesielt travelt (!) og var stort sett glad for å slå av en prat på gata (!!). Vi fikk fortalt flere mennesker om hva vi tror på, og hvorfor – helt uten at jeg følte meg påtrengende og “telefonselgeraktig” – noe jeg har en alvorlig allergi mot. Var også flere som tok imot Jesus på disse vandringene, og vi fikk be for enkelte mennesker.

 

Denne familien fikk jeg nokså god kontakt med. Jenta til høyre er tolken. 

Denne jenta tok imot Jesus der og da, på gata!

 

Vi fikk en hel haug med plommer (kjempegode!). Dama var så gjestfri, og beæret over at vi besøkte henne, at vi fikk med oss to poser med plommer hjem! Nå skjønner jeg plutselig hvorfor det ikke er noen tiggere i denne byen…

“Kom igjen, plukk mer!”

En spennende kultur-opplevelse som virkelig har gitt noen varige inntrykk! 

 

1 kommentar

1 thought on “På Outreach i Bucimas

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *