I Hagen

Categories C Hus, hjem og hage

Selv om ugresset nå har vokst meg langt over evne, elsker jeg fremdeles å ha hage. Det er så mye glede i den første knuppen som springer ut, og det første jordbæret som blir rødt. (Apropos, så plukket jeg de tre første i dag)

 

Honningurt (over) er en plante jeg sådde fordi den har gjødslende egenskaper på jorden, men den har også vist seg å skape mye lit i hagen, samt at den er kjempefin å ha inne som snittblomst. Den røde blomsten er blodkløver.

Denne typen Bidens (Bee dance) har jeg aldri hatt før, men sommerfuglene elsker den.  ^^

 

Potetplantene har begynt å blomstre, og i dag gravde jeg opp den første poteten. Den så veldig bra ut, så jeg gleder meg til potetmiddagene fremover! Kjempegøy med en egen liten åker. Neste år skal jeg nok utvide den en del!

 

 

Chessie er en god følgesvenn i hagen. Hun holder seg stort sett på vår tomt, og har funnet seg noen favorittgjemmesteder inni buskene. 

Håper bare alt klarer seg nå når jeg skal på ferie i ti dager!
 

1 kommentar

1 thought on “I Hagen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *