En hjelp til å lese bibelen, og en inspirerende person

Categories O interessa

En av mine favoritter på instagram den siste tiden har vært amerikanske Jordan Lee, som har brukeren @Soulscripts. Hun tar fantastiske bilder, og er nydelig vakker, men det er ikke det som får meg til å følge henne. Det er de ordene hun skriver! Sjelden har jeg sett noen som skriver så bra, og har så vanvittig mye bra å skrive. Oppmuntringer, visdomsord, og hverdagsinspirasjon fra en moden, kristen jente som innrømmer sine feil og mangler på en nydelig måte. Hun snakker om å føle seg utenfor, singel, alene, redd, eller bare det å ikke føle seg bra nok. Og hun deler hvordan Gud hjelper henne gjennom mange av disse tingene i livet.

 

Hun har også den kuleste bibelen jeg noen sinne har sett (se bildet nedenfor). Derfor kunne jeg ikke dy meg lenger, jeg bare måtte kjøpe hennes studieveileder til bibelen som heter Brighten Yor Bible Study. Det er en PDF-fil på 25 sider som gir deg tips til å gjøre bibellesning mer fargerik, mer gøy, og mer livs-forvandlende! Jeg driver å leser en litt tyngre bibeltolkningsbok for tiden(How to read the bible for all it’s worth), men Jordan Lee hadde fått med noen av de viktigste tankene på en mye lettere og koseligere måte. 

Så det var dagens anbefaling. Jeg har i hvert fall fått lyst til å fargelegge litt hyppigere i bibelen min!

 Jeg har også prøvd en annen ny studie-teknikk på bibelen i det siste (SOAP) som fungerer veldig bra. Skal skrive om det også når jeg bare har prøvd det litt lengre.

Hvordan pleier DU å lese i bibelen?

1 kommentar

1 thought on “En hjelp til å lese bibelen, og en inspirerende person

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *