Nysydd sommerkjole som alle kan få til!

Categories A Hobby

 

Jeg falt for dette stoffet med en gang jeg så det på nettet, og ikke mindre da det kom i posten.  Jeg kjøpte derfor litt ekstra mye; når man først skal betale frakten, liksom. Og første prosjekt med det fargerike bokstavstoffet ble en kjole til meg selv. Hvis du vil sy noe lignende, finner du stoffet på ebay HER, og mønsteret gratis HER

Første skritt var å klippe ut alle bitene. Det er to store biter, og seks små. Jeg brukte mønsteret som egentlig var til en topp, og bare gjorde det en del lengre. Du trenger ca 1 m. med stoff i lengden dersom bredden er ca 150cm. Det vil si at det blir ca en hundrelapp med dette stoffet (jeg betalte ca 300kr for 3 meter). 

Instruksene er gode og lette å forstå. Det vanskeligste er nok å sy over alle rynkene, men det gikk enda bedre denne gangen (første gangen jeg brukte dette mønsteret var på en lilla topp, og da måtte jeg ta opp, og gjøre det om igjen. Se den lilla toppen, og hvordan jeg sydde den HER)

Jeg har enda nok stoff til en kjole til. Eller kanskje det skal bli en topp? Stoffet er i hvert fall veldig behagelig og lett, og jeg elsker fargene og mønsteret. 

Hva synes du om kjolen?

6 kommentarer

6 thoughts on “Nysydd sommerkjole som alle kan få til!

  1. eveliin: Sjelden 😛 Føler ikke at jeg er flink nok.. Men har tatt et par helt enkle bestillinger som jeg føler meg trygg på 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *