Et mysterium avslørt for deg…

Categories tanker, tro og filosofi

Et av mine mål for sommeren, er å komme inn i en bedre rutine når det gjelder bibellesning. Spesielt når det gjelder å gå litt i dybden på noen bibelvers – ikke bare lese for å lese. Så tenkte jeg at jeg kunne dele et bibelvers i uken til dere blogglesere. Både for å få skriftliggjort noe av det jeg tenker på, og for å inspirere dere med verdens mest inspirerende bok!

Forrige uke har jeg grunnet på dette verset fra kolosserbrevet. Først kommer verset, og så noen tanker om hva det betyr for oss. 

“Gud ville kunngjøre for dem hvor rikt og herlig dette mysteriet er for folkeslagene: Kristus er blant dere, håpet om herligheten! Det er ham vi forkynner, og vi rettleder og underviser alle mennesker i den fulle visdom, for å føre hvert menneske fram til modenhet i Kristus. For å nå dette målet arbeider og kjemper jeg i hans kraft, den som virker i meg med styrke.” Kol.1.27-29

 

Det finnes et stort mysterium som vi trenger å få innsikt i. Mysteriet om livet. Mysteriet med stor M. Og når vi oppdager dette mysteriet, så er det så enkelt, men så genialt! Jesus er blant oss! Håpet om herligheten er blant oss! Gud, den allmektige Herre, og verdens Skaper – har lyst til å henge med deg! Wow, for en kul hemmelighet!

Det neste er spesielt for oss kristne ledere. En påminnelse om hvorfor vi gjør det vi gjør; nemlig for at folk skal bli “modne.” For at de skal bli saftige og behagelige, som en moden frukt. Klar til det livet måtte bringe. For et spennende oppdrag!

Men det jeg liker aller best med dette verset, er den siste. Hvordan vi skal hjelpe folk med å modnes; i hans kraft! Ja, vi skal kjempe og arbeide. Men det er Hans kraft som hjelper oss. For en God Gud!

 

Var det nyttig at jeg skrev litt rundt et bibelvers? 

Hvordan får du mest mulig ut av bibellesingen din? 

3 kommentarer

3 thoughts on “Et mysterium avslørt for deg…

  1. Heia, så spesielt et innlegg:). Må si jeg ble fascinert. Jeg er vel ikke den som har lest mest i bibelen, men jeg har min tro for det:). Tror det er noe der, men vet ikke helt:). Fortsett med dette du og del det med oss, interessant :). Ønsker deg en fin søndag:)

  2. Maren: Så bra at du synes det var interessant 🙂
    For meg er bibelen den viktigste inspirasjonen for min tro. Der finner jeg gode råd for livet, og inspirasjon på tunge dager 🙂 Noe av det viktigste jeg leser i bibelen, og som skiller kristendommen fra andre religioner, er at Gud vil komme nær til oss. Han vil på en måte være en del av vår hverdag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *