Nærmere Gud

Categories H bok

“Et liv i fortrolig samfunn med Gud.”

 

Boktittel: Nærmere Gud

"Nærmere Gud - fortrolig fellesskap med Gud" av John Bevere

Forfatter: John Bevere

 

Innhold: Etter flere anbefalinger fra mamma, skulle jeg omsider lese noe av Bevere. Boka handler om hvordan og hvorfor man skal leve nært på Gud. Den hviler på bibelen og forfatterens erfaringer. Du finner både historier og bibelord som kan inspirere deg til et mer spennende og levende kristenliv.

 

Min mening: Som jeg hadde forutsett, var boka av det tyngre slaget; en man må tenke på, og grunne litt over. Den har noen irriterende skrivefeil, som at ordet “mat” konsekvent skrives Matt. Når det er sagt, er boka full av visdom og nøkler for å få et nærere forhold til Gud. Ting som åndsdåp, lydighet og gudsfrykt blir drøftet og forklart.

 

Terningkast: 4. Bra, men krever litt fokus og disiplin å få fullt utbytte av den!

BildeKilde

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 22. Jeg har nå kommet ørlite granne på etterskudd, pga travle tider og en noe tung bok. Men slapp av! Jeg skal nok ta det igjen snart 🙂 Uke nummer tjuetre har såvidt kommet i gang!

1 kommentar

1 thought on “Nærmere Gud

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *