I morgen var jeg alltid en løve

Categories H bok

“Hvis jeg fikk velge, ville jeg alltid foretrekke den sannheten som inneholder håp. Rett og slett fordi den er sunnest og gjør minst vondt. Og fordi den ikke utelukker at mirakler faktisk skjer av og til. Og det er jo ganske viktig bare det.”

Boktittel: I morgen var jeg alltid en løve

 

Forfatter: Arnhild Lauveng

 

Innhold: Arnhild Lauveng er psykolog, men hun har også vært schizofren. Ungdomsårene var preget av kaos, forvirring og grusomheter. Og mennesker som fortalte henne at hun aldri ville bli frisk. Nå forteller hun sin historie, for å skape forståelse, og håp. Og kanskje til og med en litt bedre verden, for noen.

 

Min mening: Boka ble anbefalt av ei venninne som er vernepleier. Den er veldig relevant for alle som arbeider innenfor helse, men jeg synes også den var skrekkelig interessant for min egen del! Den er levende, og spennende, og ikke for faglig. Jeg likte den kjempegodt, kanskje fordi jeg interesserer meg en del for psykiatri. Men aller mest om mennesker. 

 

Terningkast: 6. En viktig bok å lese for alle i helsesektor, men også for alle andre som er interessert i mennesker. 

BildeKilde

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 21.

2 kommentarer

2 thoughts on “I morgen var jeg alltid en løve

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *