Nysydd lue

Categories A Hobby

Jeg har sydd min første lue! Den skulle vøre str. 3-6 år, men den ser veldig stor ut, synes jeg… Ble i hvert fall veldig søt! Så jeg skal nok lage flere slike luer. Jeg har brukt jersey på utsiden, og fleece inni, så den blir god, myk og varm. Neste gang jeg lager en, skal jeg ta bilder av fremgangsmåten underveis, og vise på bloggen. Stoffet jeg har brukt inni, er billige fleecepledd kjøpt på europris (kostet kun 40kr!)  

Nå har jeg fått litt syinspirasjon igjen, så jeg gleder meg til å sy mer neste (lang)helg! Da bør jeg få tid 🙂

Den rosa lua har Ida sydd. Jeg gikk for guttefarger, siden jeg har flest små gutter i familien. Er jo greit at de kan bli brukt også! Men har flere stoffer jeg vil prøve å lage lue av etterhvert 🙂


 

5 kommentarer

5 thoughts on “Nysydd lue

  1. Hei, så flink du har vært. Disse ble super fine 🙂 Så artig uglestoff. Hvor har du kjøpt det? Lurt å bruke fleeceteppe inni. Der sparte du masse penger. Kunne tenkt meg å prøve meg på lue jeg også etterhvert. Må bare bli skikkelig venn med jerseystoff først 😉

  2. fjellgeitbundingen: Takk! Kjøpte det på et marked i kvinesdal for lenge siden, så jeg vet dessværre ikke helt hvor det kom fra 😛
    Jerseystoff er ikke helt venn med symaskinen min… men det går på et vis. Drømmer om å kjøpe meg en bedre en en gang i fremtiden… 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *