Min favoritt pastasalat (oppskrift)

Categories S Mat

Når jeg ser syn på det (og er veldig lei av brødmat) hender det at jeg lager meg en pastasalat til frokost. Da bruker jeg det meste av det vi har i kjøleskapet, men det er noen gjengangere som jeg alltid må ha i. Her får du en typisk pasta-salat oppskrift fra meg. Jeg laget såpass mye at det holdt til frokost, lunsj, og en til frokost. Veldig ok å ha både frokosten og skolematen i boks. Det tar omtrent et kvarter å lage (10 minutter i turbofart).

 

Grov pasta (Fusilli) (kokes mens du kutter opp det andre.)

Ertepeser (ca 10stk, hakket i biter)

kinakål – (kutt i småbiter)

Brokkoli (i små buketter)

1/2 boks hermetisk skinke (kuttes i småbiter)

1/2-1 avocado

litt mais 

pinjekjerner (hvis jeg ikke har pinjekjerner, bruker jeg bare solsikkekjerner. Mye billigere)

Smak til med creme fraishe og pesto (2 ss CF, og 1 god ts pesto)

Supergodt! Anbefales 🙂

Hva pleier du å ha i pastasalaten?

5 kommentarer

5 thoughts on “Min favoritt pastasalat (oppskrift)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *