En flytur til evigheten

Categories H bok

“Jeg var sikker på at jeg hadde oppdaget nøkkelen til å finne Guds vilje – nemlig å kjenne løftene i Guds ord. Lite visste jeg at de viktigste leksjonene om Gud og hans vilje lå å ventet i min nærmeste fremtid.”

"En flytur til evigheten - en flykapteins sanne historie" av Dale Black

Boktittel: En flytur til evigheten

 

Forfatter: Dale Black

 

Innhold: Black forteller sin historie om hvordan han var den eneste overlevende i en alvorlig flyulykke. Han forteller om den overnaturlige opplevelsen han hadde da han lå i koma, og han forteller om den mirakuløse helbredelsen etter ulykken. En helbredelse som til og med overbeviste Dales’s kyniske lege om at Gud var virkelig. En helbredelse som ikke kom hverken når, eller slik som Dale egentlig ønsket. Den kom på et Gudsgitt tipdspunkt.

 

Min mening: Jeg er egentlig veldig septisk til “himmelglimt-fortellinger.” Kanskje rart, i og med at jeg er så sterkt troende på enkelte områder. Men jeg er i hvert fall litt kritisk til sånt. Men uansett om Dale Blacks himmelreise var virkelig, eller ikke, så er det ingen tvil om at det forandret livet hans. Og det er ingen tvil om at mirakler skjedde med helsa hans. Dette er en inspirerende historie om Guds plan for livet vårt, om Guds overnatulige kraft, og om vårt gjensvar. 

 

Terningkast: 5. Ekte, oppbyggende og lettlest 🙂

BildeKilde

Målet mitt er å lese femti bøker i år, altså ca 1 hver uke. Dette var bok nr. 13, og uke 14 er akkurat i gang. 

5 kommentarer

5 thoughts on “En flytur til evigheten

  1. Du ligger godt an til å klare målet så langt. Må si jeg er imponert, og tenker jeg burde gjort noe sånt jeg også. Faren er jo at jeg går helt i transe for omverdenen. Blir jo så lett oppslukt 😀

  2. fjellgeitbundingen: Ja, jeg går også litt i transe 😛 Men har noen mer “faglige bøker” innimellom som gjør at jeg blir værende på jorda. Heng deg på med for eksempel 25 eller 30 bøker, da? Det er litt mer overkommelig 😉

  3. 25-30 bøker er også mye, selvom det går fort når man først leser. Har noen bøker jeg har kjøpt, men ikke lest ennå. Det kan jo være et mål å lese dem først. Man har jo veldig godt av å lese litt. Jeg klarer jo ikke å lese spennende bøker på kvelden, for da er boka utlest før jeg tar kvelden 🙂 og sånn blir det lite søvn av…

  4. fjellgeitbundingen: Hehe, ja. Je begynte på en ny bok på tirsdag, og den er kjempespennende! Så jeg merker at jeg ikke har så lyst til å gjøre alt annet nå 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *