Firbeinte

Categories E Natur og Turer

Det har blitt noen hundebilder i det siste, som ikke har kommet på bloggen. Så jeg tenkte å samle dem i ett innlegg. 

Først var jeg på tur med Monica, Nemi og Blitz. Blitz er den hvite whippeten med rakett i rumpa. Nemi er schäferen, og Monica er venninna. 

Munnkurven er pga allergi, altså. Hun får utslett hvis hun får i seg mat på tur. Kan tenke meg det blir mange reaksjoner før folk finner ut hvorfor “den store skumle schäferen” har munnkurv. Men Nemi er verdens snilleste!

Knipset også et lite blinkskudd av Thea fra sin faste utkikkspost. Jeg ble helt overrasket da den (unnskyld meg, men) kompakte hunden plutselig begynte å klatre i sofaen. 

Så var jeg på besøk hos Ida, som har valpen Bella. Og Bella hadde besøk av en lekekamerat 🙂 Ble mye kosing og leking på meg denne dagen!

Og sist men ikke minst: Vi har besøk av Rexi for tiden, siden eierne er i England en tur. Det er koselig å ha hund – jeg savner det faktisk litt. Driver enda å vurderer å få oss valp i sommer. De sterkeste argumentene imot er økonomi og hundehår. 

Har dere hund? Kunne du tenke deg det?

4 kommentarer

4 thoughts on “Firbeinte

  1. Hei,
    jeg husker nå en julemiddag, i huset til farmora mi, Ågot, på Sand, i Svelvik, (et hus jeg har hevd på mener jeg, for jeg fikk disponere et par skuffer i reolen der, så da har jeg bruksretten mener jeg).
    Jeg husker en julaften, på 80-tallet.
    Onkelen min Runar Mogan Olsen, reiste seg, og feis, i et hjørne, i stua, ved plassen hans, ved spisebordet.
    Men fisen var lydløs.
    Og han fortalte det, at han ble kalt ‘pruppen’ i sine yngre dager.
    Så prompelyden hans, hadde antagelig forsvunnet på Tannlegehøyskolen, vil jeg si.
    Mvh Erik Ribsskog (personnummer 250770 30568)

  2. Ja, hund gir nok en del utgifter. Mat, vetrinær, kjøp av hund, forsikring, tilbehør, kurs. Den krever tid, stell og kjærlighet. Den gir også mye tilbake om den blir oppdratt rett. Hundehår vil det bli. Men er fordelene større enn ulempene? Vi kunne tenkt oss hund, men kan ikke ha.

  3. fjellgeitbundingen: Er mange fordeler også, ja 🙂 Og vi skal ha hund èn gang – spørsmålet er bare om vi er klar for det allerede i sommer 😉 Men faktisk kan hundehårene bli mye arbeid! Vi vasker gulvet veldig sjelden, og støvsuger max en gang i uka. Da vi hadde hund, kunne vi støvsuge hver dag, uten at det så like bra ut. Dessuten drar hunden med seg sand og dritt i tillegg, så det blir mye skitnere 😛 Men, ja. Det er litt verdt det 🙂 Spørsmålet er bare om vi skal vente til vi har pusset opp kjøkkenet – for da har vi oppvaskmaskin, og får litt mindre husarbeid på den fronten 😉 🙂

  4. Hm, da vet dere hva dere går til, og må bare se hva dere velger. Om jeg var i deres sko ville jeg nok ventet til jeg var ferdig med opppussinga av huset og fått reist litt. Da vil dere ha mer tid og penger til hunden. Også ville jeg satset på hund og barn på omtrent samme tid…Men dette er jo verdivalg man tar..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *