Vinterferie og vårtegn

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Nå har jeg vinterferie – en av de store fordelene med å være lærer! Ferien har fått en kjempegod start med et supert ungdomsmøte på lørdagen (så gøy å se Gud virke i mennesker og gjøre mirakler!), og gode vennekvelder både på søndag og mandag.  

Jeg jobber denne uka også, men å jobbe i planteskolen er liksom litt ferie i fra den vanlige jobben. Mye mer forutsigbart, i hvert fall! Og de ekstra pengene kommer godt med da vi har bunnskrapt kontoen til det seneste oppussingsprosjektet (som ikke er ferdig enda). Men på kveldstid, DA skal jeg kose meg masse. Og jeg har mange planer som jeg sikkert aldri kommer til å få tid til 🙂 

Våren begynner å hinte om sin ankomst. Men det er enda veldig kaldt om nettene: minus 8 da jeg våknet i dag. Men i hvert fall har det begynt å sprette i hagen, og himmelen er blåere enn på lenge! Man kan ikke annet enn å være glad når sola varmer ansiktet 🙂

Huset vårt, stakkar, er gammelt, og sliter litt med å holde på varmen nå når det er minusgrader. Men det gjør sitt beste, og så kan vi jo ikke klage når vi er så heldige å vedovn nå! En av de store plussene med å ikke lenger bo i leiligheten 🙂

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Vinterferie og vårtegn

  1. Høres ut som en kjempefin start på vinterferien ja 😀
    og planteskole hørtes heller ikke kjedelig ut (:
    Er så gøy at solen titter mer frem for tiden. Gleder meg bare enda mer til vår og sommer da ^^

  2. fjellgeitbundingen: Hehe, er nok ikke bare flink, men 😉 Er enklere i ferien, når man har litt mer overskudd (med unntak av i dag tidlig, da) 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *