Tanker om det nye året

Categories O interessa

I det siste har det vært mye vind. Været har egentlig vært helt ok, men vinden har ødelagt veldig. Den får -4grader til å kjennes ut som -14. Og -14 er en dårlig temperatur å være ute i. Kanskje spesielt for meg, som synes at alt under 20 grader er for kaldt. 

Dette har satt en stopper for bli-flinkere-å-trene-planen min. Når det gjelder sunt kosthold, hadde jeg ikke en slik plan en gang – jeg visste at det var nyttesløst med så mye godt i huset. Men nå begynner snope-reservene fra jula å minke, så nå skal jeg begynne å vurdere et litt mer godte-fritt kosthold. 

I år har jeg ikke satt meg noen konkrete nyttårsforsett, siden jeg ikke har noe spesielt jeg har lyst til å oppnå. Eller, det er ikke helt riktig. Jeg har lyst til å gjøre mye. Men ikke noe jeg trenger et nyttårsforsett for å huske på. Men jeg tenkte allikevel å skrive et lite innlegg om mine forventninger for 2016, og hva jeg har lyst til å bli bedre på:

 Plutselig fikk vi jammen litt snø! 

* Jobben. Jeg har lyst til å gjøre en bedre jobb som lærer. Det første halvåret har vært bra, og veldig lærerikt. Men det er enda mange områder som jeg ikke føler at jeg mestrer bra nok. Så i 2016 vil jeg bli en enda bedre lærer som ser enda bedre hva jeg kan gjøre for å hjelpe de elevene som sliter!

* Trening og kosthold. Jo, jeg har faktisk et mål om å bli mer aktiv. Vet ikke om jeg klarer det, men jeg håper på å trene(være i aktivitet slik at jeg blir svett) 2 ganger i uka. Det hadde gjort seg.

* Kreativt. Jeg vil bli enda bedre til å sy, og jeg har lyst til å male igjen. Det er alt for sjelden jeg tar frem penslene! 

* Reise. Jeg har allerede planlagt en tur til Albania i sommer. Det blir utrolig gøy! Hadde også vært veldig stas med en til utenlandstur-sammen med mannen. Men vi får se om pengene strekker til. 

* Oppussing. Nå er vi ferdig med badet og gangen, og har nettopp begynt med tv-stua oppe. Jeg gleder meg veldig til den blir ferdig, og håper kanskje at vi klarer et rom til i år (det blir nok enten soverommet, eller kontoret/gutterommet til Thomas.)

* Kristenlivet. Jeg vil bli flinkere til å være tilstede for de rundt meg. Jeg vil vise at jeg bryr meg, og stille opp for dem som trenger det. Jeg vil også lese mer i bibelen. Målet er å bli ferdig med min gjennom-lesning som jeg er godt i gang med (har kommet til Lukas Evangelie – så mangler bare resten av NT). Et delmål kan være å lese ferdig evangeliene i løpet av februar. 

 

Hva er dine tanker/mål for året? 🙂

4 kommentarer

4 thoughts on “Tanker om det nye året

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *