Speaking to teenagers

Categories H bok

“How to think about, create, and deliver effective messages.”

 

 

Boktittel: Speaking to teenagers

Forfatter:Doug Fields og Duffy Robbins

  

 

Innhold: Dette er boken for deg som snakker med tenåringer om Jesus. Om det er i en smågruppe, eller som ungdomspastor, så vil denne boka være aktuell! Den tar deg gjennom hele prosessen gjennom idè-studier-illustrasjoner-struktur og så videre. Den er skrevet med en smule humor, og med mange konkrete tips og historier.

 

 

Min mening: Jeg synes denne boka var veldig nyttig, og fikk mye ut av den. Selv om jeg ikke er ungdomspastor, hender det at jeg har en liten appell til ungdommene, og da var dette midt i blinken. Mye var også aktuelt til smågruppa jeg er leder for. Det viktigste for min del var hjelp til hvordan jeg skal strukturere budskapet, og hvilke budskap tenåringer faktisk ønsker/trenger å høre.

 

Terningkast: 5. Mye nyttig her, og skrevet på en artig måte! Jeg anbefaler den til alle som deler Guds ord med unge mennesker (men det meste er nok høyst aktuelt for voksne også).

BildeKilde

 

 Dette ble første bok lest i 2016, men jeg startet på den i 2015. Neste ut er mer skjønnlitterær i sjangeren. Kjenner at jeg gleder meg til det 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “Speaking to teenagers

  1. Kanskje den skal sjekkes ut. Har du hørt om Annie Downs? Hun har skrevet tre bøker. Perfectly Unique, Speak Love og Be Brave. Fantastiske bøker, sjekk dem ut. Lurer på om de kan være i samme kategorie som denne.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *