Hope was born this night

Categories B opplevelser og hverdagsliv

I dag er det født dere en frelser i Davids by; han er Messias, Herren. Luk.2.11.

 

Fok1h3p1sh8Favoritt-julesangen akkurat nå 🙂
Plutselig er julaften her, og det har gått så enormt fort nå på slutten, siden jeg jobbet til og med 22.desember. I år skal vi feire hjemme hos oss, for første gang. Vi blir syv stykker fra mammas side av familien, og jeg gleder meg til å varte opp denne fine gjengen. Jeg gleder meg til pakker, til maten, og til å synge julesanger. Men vi skal heller ikke glemme at vi feirer Jesus sin bursdag. Det var i kveld håpet ble født. Det var i kveld den fullkomne kjærligheten kom til jorda. Og i kveld, før middagen skal vi starte en ny familietradisjon om å lese juleevangeliet før middagen.

Hvordan skal dere markere denne dagen? Gjør dere noe for å minnes Jesus, eller handler alt om mat og gaver? 🙂
5 kommentarer

5 thoughts on “Hope was born this night

  1. God jul, Ingrid. Lykke til med innføring av ny tradisjon. Jeg har julekrybbe sentralt i stua. Pleier å lese juleevangeliet om jeg ikke kommer meg i kirka. Men har ikke vokst opp med noen av de tre tradisjonene. Og får ikke til å gå i kirka om jeg ikke får noen med meg.

  2. fjellgeitbundingen: Vi har heller aldri pleid å gå i kirka. Er nok fordi mamma alltid har jobbet helt til julekvelden, så det var alltid stress 😉

  3. fjellgeitbundingen: Jaa… men som selvstendig næringsdrivende på et lite sted, måtte hun selv holde åpent – det er jo de beste salgsdagene for årstiden. Og jeg pleide å hjelpe til i butikken 🙂

  4. 🙂 Ja, er nok mange som ikke har et valg. Noen ganger kan man velge å planlegge mer på forhånd, andre ganger går ikke det, men synd når ungene føler på at det er stress..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *