Et år nærmer seg slutten, og for meg er det en tid for å tenke, evaluere, og planlegge. Jeg tenker på de tingene jeg bruker tiden min på; hva gir energi, og hva tar energi? Hvordan kan jeg gjøre denne balansen enda bedre for meg selv, og for de rundt meg? 

Jeg jobber fullt som lærer, og delvis i planteskolen. Jeg er gift. Jeg er med i to Jesusgrupper, og i ungdomsstyret. Jeg er med i lovsangsteam som synger hver helg, og øver annenhver uke. Det meste jeg gjør er i tilknytning til ungdomsarbeidet på Betania, og det er arbeid som gir mening. Arbeid som gjør meg glad å få være en del av. Men samtidig må en passe på balanse-grensa; Det skal ikke bli så mye at det går ut over andre ting. Så nå tenker jeg… 

Er kanskje lovsangsteamet noe jeg må gi opp, for å få bedre tid og mere krefter til alt annet?

Er det andre som kjenner på at de må revurdere timeplanen nå før nyåret? 

Anbefaler deg å prøve å kutte noen av energityvene om mulig. For det er så mye bedre å gjøre det man gjør hundre prosent!

1 kommentar

1 thought on “Decisions

  1. Hei Ingrid,
    Her har jeg nok satt meg selv litt til side for å ta vare på ungene og deres aktiviteter. Jeg ønsker nok å få tid til å trene på nyåret eller fra romjulen, eller kanskje før. Men førjukstida går fort og er så koselig. Ellers blir det mest kjøring og henting fra aktiviteter, bursdager og kompisbesøk. Regner med det roer seg ned om noen år, og da skal jeg bli med på noen aktiviteter, tenkte jeg.. Ellers var det masse julestemning hos deg. Fin strikkepung og toalettveske du hadde laget. Super flott 😀 Håper du får en fin helg. Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *