Strikket før jul

Categories A Hobby

Jeg har utsatt å blogge om en del av det jeg laget før jul, siden mye av det var julegaver. Men nå er den kneika overstått, så nå kommer et kreativt ras, vil jeg tro. Først ut er sløyfe-pannebånd. Dette er veldig enkelt å strikke, og veldig praktisk å bruke. Jeg har kjøpt garnet på aliexpress, og strikker med perlestrikk. Jeg brukte 15 masker til bredden på pannebåndet, sydde til en ring. Så la jeg opp 9 masker til bredden på “sløyfedelen,” og sydde den på rundt skøyten på pannebåndet. 

Mens jeg holdt på å strikke, fikk jeg to ønsker om å få et likende ett, så det ble tre stykker som fikk pannebånd til jul i år 🙂

 

Har også strikket skjerf som passer sammen med pannebåndet (det hvite pannebåndet, må skjønne). Her har jeg strikket annenhver rett og vrang med et kast i mellom hver maske. Da blir skjerfet luftig, og det går veldig fort å strikke!

 

Genseren var et mer langvarig prosjekt. Oppskriften fant jeg på nett (kamille idè sin). Garnet kjøpte jeg i Tyskland, og mottakeren var svigermor. Jeg angret på at jeg ikke kjøpte garn i flere farger, så jeg kunne laget striper eller noe. Ble litt vel kjedelig – selv for meg. Men allikevel: Det enkle er jo faktisk ofte det beste!

Nå har jeg fått nok av strikking for en stund, og er i full gang med hekleprosjekter i jula. Hva har du på pinnene?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *