Med livet som innsats

Categories H bok

“En høyvokst profet med gult hår skal komme til oss, bærende på bananstokker. Kunnskap om livet og Gud skal komme fra de stokkene, og Gud skal vise oss veien tilbake til Ham.” -Gammel Motilonlegende.

 

 

Boktittel: Med livet som innsats.

"Med livet som innsats" av Bruce Olson

Forfatter:Bruce Olson (og James Lund)

  

 

Innhold: Bruce er fortelleren i historien, og han forteller levende og intenst om livet sitt som misjonær blant den barbariske indianerstammen Motilonene i Sør-Amerika. Han har faktisk en far fra Norge, og har vært i Norge noen ganger, men ble født i USA, og bodde mesteparten av sitt liv i jungelen i Colombia. Faktisk helt fra han var 19 år gammel!

 

 

Min mening: Historien er rørende, inspirerende, og utrolig spennende. Jeg elsker å lese om andre kulturer, og jeg elsker å lese om hvordan Gud får alle ting til å virke til det gode for dem som elsker Ham (rom.8.28.) 

 

Terningkast: 5. Inspirerende! Jeg anbefaler den til alle som er interesserte i Gud, misjon, eller indianerstammer i Søramerika. Boka har mye av alle tre faktorer 🙂

BildeKilde

 Boka er egentlig etterfølgeren til “For dette kors skal du dø.” Nå har jeg fått lyst til å lese denne også, hvis jeg får muligheten. 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *