Alt stoffet brukt opp

Categories A Hobby

Jeg har en tendens til å kjøpe stoff, og ikke bruke opp alt. Så det samler jeg opp i hyllene mine (har to nå). Men jeg har en gledelig nyhet: Jeg har faktisk brukt alle stoffene som jeg kjøpte i april da jeg var i Barcelona! Her har jeg samlet prosjektene som ble laget av dette stoffet…

Dette tynne, strikkede stoffet kjøpte jeg kun en halvmeter av, og det gikk akkurat til en singlett. Det som er så kult med den, er at i blacklight (som på bowling), blir de blåe og rosa stripene neonlysende. Utrolig gøy!

 

Dette t-skjorta har jeg brukt ganske mye. Det var det første jeg har sydd ut i fra en bok. Også her passet stoffmengden akkurat til prosjektet (hadde 1m)

Jeg løy kanskje litt i starten av innlegget. Jeg har ikke brukt opp alt. For det er enda en del igjen av disse søte bomulls-stoffene som jeg brukte til trappa. Tror jeg skal bruke restene til småprosjekter som toalettvesker. Er en stund siden jeg har sydd noen slike nå 🙂 Andre ideer til hva jeg kan gjøre med restene? Jeg hadde kjøpt en halv til en meter av hvert stoff, og har bare brukt 1-2 smale striper. Så det kan hende det er nok til litt større saker også..

 

Denne stripete toppen med cowlneck er min siste stolthet. Det er lite som er så gøy som å være helt fornøyd med noe en har sydd og kan bruke. Og spesielt når jeg har laget mønsteret selv!

Så det var en liten oppsummering på hva den handleturen førte til i syverden. Men jeg må jo innrømme at jeg har kjøpt andre stoffer i mellomtiden som jeg enda ikke vet hvordan jeg skal bruke. Er litt svak for salg, og for fine blomstremønster 🙂

Singletten kostet 50kr i stoff, t-skjortene 75kr. Stoffet til trappa husker jeg faktisk ikke. Det var billigere per meter, men jeg husker ikke helt. Kanskje 200kr til sammen. Så jeg synes jeg fikk mye for pengene: og mer kan det forhåpentligvis bli 🙂

2 kommentarer

2 thoughts on “Alt stoffet brukt opp

  1. Så flink du er. Her hadde du sydd variert til deg selv. I helt ulike fasonger. Så tøft. Det må også være toppen å få velge selv akkurat hvilke stoffer man kan bruke både i kvalitet, farge og mønster. Trappa ble bare kul . Ha en fin tirsdag, Ingrid.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *