Sy det selv: Rosastripete cowl-neck topp

Categories A Hobby

Jeg har hatt planer om å sy denne toppen helt siden jeg kjøpte stoffet i Barcelona i vår. Men det er skummelt å sy når man ikke vet helt hva en vil. Heldigvis kom plutselig inspirasjonen og motivasjonen jeg ventet på, og jeg forsket litt på pinterest for å få hjelp til hvordan den skulle sys. 

En av favoritt-toppene mine (som jeg har kjøpt) er en cowl-neck, så jeg hadde lyst til å prøve å sy en selv. Jeg trodde at stripene kom til å være en stor utfordring, men faktisk gjorde stripene det mye lettere. Hvis du vil prøve deg på en egen cowl neck, kan du få hjelp til å lage mønster HER, og til å sy den sammen HER.


Toppen kostet ca 75kr i stoff (1m), og  består av fire deler: fremme, bak, og to ermer. Det er et ganske enkelt nybegynnerprosjekt, dersom du har maskin som godtar stretch-stoff (må ha egen nål). Lykke til!

11 kommentarer

11 thoughts on “Sy det selv: Rosastripete cowl-neck topp

  1. Amalie Ravatsås: Tusen takk! Er bare et par år siden jeg begynte å prøve meg frem med utgangspunkt i et crazy nyttårsforsett, og opplæring fra youtube. Er lettere enn man tror når man bare tør å prøve, og tør å feile iblandt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *