Roadtrip: Pictures from the road

Categories G Reise og ferie

Typisk tysk rasteplass.

Reiseruta på roadtripen vår var som følger: Vi kjørte til Kristiansand lørdag klokka grytidlig, ankom Hirtshals med ferge i tolvtida. Kjørte videre nedover til Randers Regnskov(se bilder her og her) , og så rake veien mot Tyskland. Planen var å kjøre uten en klar plan for overnatting, og det gikk jo omtrent som forventet: litt dyrere enn vi håpte.

Første natta tilbrakte vi på et hotell i Neumünster som ligger langs motorveien et stykke før Hamburg. Det var et helt ok hotell, i et nokså koselig nabolag. Vi var dødstrøtte, og la oss kjempetidig. Ikke noe sightseeing eller lusking i nabolaget her i gården, nei! Etter å ha sluknet som et utbrent telys på kvelden, våknet vi neste morgen klar for nye eventyr. Frokosten var ikke mer enn ok, så vi skyndte oss tilbake på veien.

Underveis får en se mange rariteter. Som “das verrücktes haus” – et hus som er bygget på hodet. Det gikk an å betale seg inn, men det gadd vi ikke. Vi holdt oss heller til Mc Donalds som lå rett ved siden av (og har gratis WiFi ).

Det er viktig med mange stopp underveis når man er på roadtrip. En gøy ting å gjøre da, er geocaching! Uten gratis internett tok det ikke helt av akkurat. Men jeg fikk noen nye suvernirer, og noen nye smilefjes underveis. (Hvis du ikke har hørt om geocaching, google it).

Neste stopp var en by vi hadde fått anbefalt på forhånd. Mer om den kommer i et eget innlegg..