6 Ting som gjør turen bedre

Categories E Natur og Turer

Det er noe med å gå tur. Når det er fint, så er det skikkelig fint. Og jeg har etterhvert kommet frem til noen nøkkelpunkter som gjør en helt vanlig tur mye bedre. Så her har du dem:

1) Fint vær. Joda, det finnes klær for alt slags vær. Men det gjør ikke disse klærne like behagelige. Tur er aller best i solskinn, og i 16-18 grader.

 

2) Kamera. Turen blir alltid kjekkere for min del hvis jeg har med meg kamera. Jeg legger mer merke til den vakre naturen, får sett den fra ulike vinkler, og har bedre tid. Dessuten noe å fokusere tankene på.  

3) Morgenen. Det er mange fine tider å gå på tur, men den aller beste er tidlig på morgenen, når duggen enda ligger i gresset. Prøv det!

 

4) Belønning. Det kan ofte være motiverende med en liten belønning: En sjokolade, banan, kakao, eller gulrøtter gir ny energi og en god følelse på toppen av fjellet. 

 

5) Venner. Ta med deg noen på tur! Det blir mer sosialt, mer spennende, og du får tilbrakt tid med noen du er glad i.

6) Hunden. Min mest trofaste følgesvenn på tur, er Chessie. Hun er alltid med, alltid i godt humør, og finner alltid de rareste ting. God underholdning, og godt selskap 🙂

Hva gjør din tur bedre?

6 kommentarer

6 thoughts on “6 Ting som gjør turen bedre

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *