Crazy Love

Categories H bok

“En venn av meg sa at kristne er som gjødsel: Spre dem utover og de hjelper alt med å vokse bedre,  men hold dem i en stor haug, og de stinker helt forferdelig.”

Boktittel: Crazy Love

 

Forfatter: Francis Chan

  

Innhold: Crazy love handler om vill kjærlighet. En ekte, ubetinget kjærlighet som kun kommer i fra Gud. Den handler om det å være kristen – Virkelig kristen, og ikke det venner av meg kaller “litt kristen.” Den handler om å virkelig elske – de som ikke fortjener det, og ikke kan gi noe tilbake. Og den handler om å være vilt forelsket i Jesus. 

 

Min mening: Jeg likte boka veldig godt. Den utfordrer, oppmuntrer, og strekker vår oppfatning av Gud. Spesielt har den utfordret meg. Et kapittel som var nyttig var en karakteristikk av “den lunkne.” Det er mye å lære av hva man ikke skal gjøre. Boka har også f.eks. et kapittel fullt av eksempler på mennesker (som deg og meg) som virkelig elsket Gud – og gjorde noe med det! 

 

Terningkast: 5. Inspirerende. Jeg anbefaler den til alle kristne, eller deg som er interessert i hvem Gud er. Her får du et kjempegodt bilde som ikke er skitnet til av halvhjerta “kristne” som egentlig elsker seg selv mest av alt. 

BildeKilde

 

En annen god bok i samme sjanger er The Slumber of Christianity. Den tror jeg kun finnes på engelsk. Men den er verdt innsatsen!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *