Når sola står opp og jeg sitter i sofaen med mye tid før jobb. Huset sover, men naturen er våken. Bier summer, gresset reiser seg sakte, rister av duggen. Og så meg da. Jeg bare sitter og nyter.

Når endelig sola titter frem etter halvannen uke med regn. Elva hadde vokst seg skremmende stor (nå som vi bor i et område med flom-muligheter), så det var ekstra godt å kjenne varme, og se solstrålene igjen. 

Når jeg endelig får litt kontakt med en elev som jeg ikke har klart å komme innpå. Når jeg gjør små seiere i hverdagen som gir meg håp om at jeg skal klare å bli den læreren jeg ønsker å bli. 

 

Når jeg kan nyte helga sammen med mannen min, og sammen med gode venner. Lørdagskvelden blir full av lovsang, ungdommer og god stemning. Søndag blir preget av fisketur, middagsbesøk, og møte. 

Når man har så mange ting å nyte,

så mange øyeblikk å være takknemlig for,

da er jammen livet godt å leve!

2 kommentarer

2 thoughts on “Øyeblikk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *