Lev Vel

Categories H bok

Som i et speil, i en gåte..”

Boktittel: Lev vel

 

Forfatter: Kjell Markset

  

Innhold: Markset er kjent som grunnleggeren av KRIK, og OL-prest. Lev vel handler om å leve lykkeligere. Han legger frem fire nøkler som skal hjelpe oss med dette: Relasjoner, Kosthold, Aktivitet og Hvile. Boka tar utgangspunkt i et bilde av et bykart for å forklare de ulike aspektene av livet vårt. Underveis kommer vi også innom kjente personer som Vigeland og Jesus.

 

Min mening: Jeg likte boka bedre og bedre etterhvert som jeg leste. Den har mange gode poenger og ting å tenke over. Den gav også en veldig balansert bilde av kropp og sjel. Det er ikke kosthold og trening som er det store her i livet – mens det skal ikke forsømmes heller. I tillegg gjør mange historier og bilder den lettere å lese. Veldig praktisk og forståelig, samtidig som den bringer dype spørsmål frem i lyset. Jeg likte spesielt godt hans 8 personbeskrivelser. Der lærte jeg mye om meg selv!

 

Terningkast: 4. Nyttig! Jeg anbefaler den til deg som vil tenke litt på livet ditt, og hvem du er. Ung som gammel: Her finner du noe av verdi 🙂

BildeKilde

3 kommentarer

3 thoughts on “Lev Vel

  1. Hei, så spennende prosjekt du har med livsstilendring. Blir spennende å høre mer om hvordan det går. Og denne boka ble jo fristende å lese. Hørtest koselig ut å ha niesebesøk. Så søt hun var.

  2. fjellgeitbundingen: Ja, er alltid greit å ta seg selv litt i nakkeskinnet.. Men dusjhåndtaket på badekaret ble ødelagt, så jeg har droppet joggeturen to dager nå 😛 haha… Men i helga er det i gang igjen!!
    Hun er verdens søteste, ja 🙂 hihi

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *