Bilderas fra ferie i Røvika

Categories G Reise og ferie

Den første natta på roadtripen vår ble tilbrakt hos grandtante i Romsdalen. Der er fjellene høye og snødekte, været fint, og naturen overnaturlig vakker. Vi ble værende en hel dag før vi reiste videre på neste etappe, og her er noe av det vi gjorde denne dagen…

 

Vi tuslet ned til fjorden, noe som bare er et par hundre meter. Solte oss sammen med de hyggelige naboene. 

Jeg fikk ta at jeg ville fra tante Elis stoff-lager – så nå har jeg enda mere jeg vil sy når jeg kommer hjem!

Vi fikk se en del ting som oldefaren min laget. Han var møbelsnekker, og startet også firmaet bussbygg, som enda eksisterer i Molde. 

På kvelden tuslet vi en tur gjennom et hyttefelt og bare nøyt den vakre vestlandsnaturen….

Thomas, Bestemor Norun, Tante Eli.

 

På turen oppdaget vi også denne snåle, hvite sneglen. Trodde det var en albino, helt til vi fant en til, bare noen meter unna. Noen som vet hva dette er? Kanskje en ny art? 🙂

Jeg var til og med så heldig å få plukket meg noen markjordbær. DA er det sommer 🙂

Denne nydelige blomsten ligner litt på orcidè. Jeg lurer fælt på om jeg kunne fått den til å vokse i hagen min… 🙂 Noen erfaringer?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *