Divergent

Categories H bok

“My heart beats so hard it hurts, and I can’t scream and I can’t breathe, but I also feel everything, every vein and every fibre, every bone and every nerve, all awake and buzzing my body as if charged with electricity. I am pure adrenaline.”

Forfatter: Veronica Roth

 

Boktittel: Divergent

 

Innhold: Beatrice er seksten år, og må velge retningen for resten av livet sitt. Skal hun fortsette å tilhøre foreldrenes fraksjon, eller skal hun ta sitt eget valg – og dermed snu ryggen til familien for alltid? 

 

Min mening: Jeg likte filmen, og jeg likte boka enda bedre. Nå gleder jeg meg masse til oppfølgeren Insurgent – som ligger klar i hylla mi! Dette er en spennende, lettlest bok i en slags Sci-fi-sjanger. Men mange interessante moralske spørsmål og dilemma som dukker opp. Dessuten har boka en god dose herlig romantikk. Akkurat slik jeg liker det 🙂

Terningkast: 5. Spennende og på en måte aktuell. Jeg anbefaler den til deg som liker f.eks. the hunger games, eller the maze runner. 

 

Det er en stund siden jeg så filmen Divergent. Men nå har jeg endelig fått lese boka også – og den var like god som forventet! Les den du også 🙂

BildeKilde

2 kommentarer

2 thoughts on “Divergent

  1. Har sett filmen og den likte jeg veldig godt. Ønsker deg en fortsatt fin sommer. Ta gjerne en titt innom bloggen min også. Hadde blitt glad for en kommentar tilbake

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *