Hvor forsvinner tiden min?

Categories B opplevelser og hverdagsliv

* Jeg jobber en del for tiden. Seks dager i uken i mors planteskole. I hvert fall i utgangspunktet. Nå gjelder det å tjene mest mulig penger – for de forsvinner skremmende fort når en pusser opp. Men det er grei jobbing. En del stå-i-kassen, noe luking, potting, bæring og rydding. En del variasjon. Og det er jo veldig kjekt å kikke rundt i butikken nå som jeg har hage selv også 🙂

 

* Allikevel tar vi oss tid til masse kos. Fredag hang jeg med venner. Grilling, volleyball, jentekos og film. Lørdag hadde vi skalldyr sammen med søsknene våre her hjemme. Mye oppvask, men SÅ kos. Søndag: Vasking, krabberester, og filmkveld med Andrea. Rekker ikke å blogge om en tredjedel av alt det vi finner på. Men sommeren er jo virkelig tiden for å ta igjen det tapte med venner – spesielt de som studerer borte. Skulle bare ønske jeg kunne droppe jobbing, og KUN treffe venner…

 

* Vi har også passet lille Tirah en halv uke – og det går mye tid bort på en liten valp som ikke er helt stueren enda. Og et større sjarmtroll skal du lete lenge etter. Men må innrømme at hun kanskje var søtest når hun sov. Da slappet jeg i hvert fall mer av xD.

* Når det gjelder utdanning, er jeg jo helt ferdig som lærer nå. Jeg har fått 100% vikariat, og begynner å arbeide i august. Jeg fikk nylig den foreløpige timeplanen, og oppdaget at jeg skal være spredt på mange steder i løpet av uka – så dette kan bli spennende. Er kjempespent på å komme i gang med det virkelige livet som lærer – og virkelig lære alt vi har vært borti i praksis. Tror virkelig at dette blir BRA 🙂


Hva bruker du din ferie på? 🙂

1 kommentar

1 thought on “Hvor forsvinner tiden min?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *