Deltora

Categories H bok

Forfatter: Emily Rodda

 

Boktittel: Jeg har samlet tre serier med bøker i ett innlegg. Deltora Quest (8), the Shadowlands(3), og Dragons of Deltora(4). Til sammen 15 bøker. 

 

Innhold: En miks av eventyr og fantasy på sitt beste. Serien starter med Lief, som må redde landet sitt fra skyggeherren. Den eneste måten å bekjempe ham på er å samle sammen de syv edelsteinene til Deloras Belte, og finne den rettmessige arvingen til tronen. 

 

Min mening: Jeg likte disse bøkene godt som 11-åring, og jeg liker dem godt nå. De er lettleste, men smarte. Forutsigbare, men overraskende. Og enormt spennende. Jeg har lest 1-3 bøker til dagen nå i ferien 😛

Terningkast: 5. Herlig avkobling! Jeg anbefaler den masse til deg som liker lett fantasy. Og ikke la deg skremme av de groteske fremsidene. Monstrene blir bekjempet hver gang 😉

 

BildeKilde

1 kommentar

1 thought on “Deltora

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *