Glimt fra hagen

Categories C Hus, hjem og hage

Nå som vi har kjøpt hus, har jeg for første gang (siden jeg var bitteliten) hage! Det er ganske herlig faktisk! Og det er heller ikke så dumt at vi har kongen over alle hager (dog sørgelig ustelt). Den er usjenert, litt borgjemt, full av overaskelser, veldig stor, og har til og med en egen (store) frukthage.

 

På terrassen har vi plantet sommerblomster i alle urnene vi kunne oppdrive. Georginer, diaskia, bacopa, pelargonia og nellik var noen av prioriteringene jeg har gjort så langt. Det er SÅ mye fint jeg har lyst på… 

 

 

Nå har vi kalket, og behandlet for snegler og ugress. Neste skritt er gjødsel. Vi har også laget oss diverse blomsterbed og plantet litt av hvert. 

Over er vår begynnelse på et staudebed. Og på bildet nedenfor har vi plantet jordbær, og sådd sukkererter under verandaen 🙂

Blir aldri lei de enorme, nydelige syrinene våre! Har alltid ønsket meg det 🙂

 

Bilder fra frukthagen har jeg egentlig ikke tatt så mye av enda. Den er på andre siden av huset. Der har vi epler og plommer og rips. Og neste investering blir moreller. Store, saftige og mange (helst). Også amerikanske blåbær. Men økonomien er jo en liten stopper her. Så det kommer etterhvert 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *