Kreative Vinduskarmer?

Categories C Hus, hjem og hage

Nå som vi har flyttet, kan vi liksom lage vår helt egne stil. Og man vil jo være innafor, men samtidig vil man gjøre noe kreativt og litt annerledes. Vinduskarmene i huset har gått gjennom en liten transformering. Vi har nemlig malt selve karmen – den tingene står på – men ikke resten. Rett og slett for å prøve hvordan det ble, og å gjøre det litt mer spennende.  Det er foreløpig mye grått og hvitt i stua.  (SÅ altfor innafor xD) Både hylla og kjøpmannsdisken er hvite med grå overflate. Match!

I vindu nummer èn finner vi avocado-treet som jeg har grodd fra en avocadostein. I tillegg har vi femtallet (i adressen vår) som Thomas har støpt. Det skal etterhvert monteres på utsiden…

 

I dette vinduet sitter husfreden i en hjemmestøpt urne, og lysestakene er gjenbrukt. Vi gikk litt lei, så mannen sprayet dem svarte. I en av boksene ligger mange lapper som vi først får lov til å åpne på bryllupsdagen vår – under en uke til! Det er hilsener fra alle i bryllupet vårt 🙂  Utenfor, i hagen vår, kan du se et enormt syrintre, og antydninger til en enorm rhododendron! FOR en hage vi har fått oss 🙂

 

 

Et av vinduene har blitt satt av til å romme alle de spirende frøene mine. Det er gøy å se dem vokse. Men litt frustrerende når man prøver et salmiakk-triks på stekeovnen, og alle plantene faller om. Men men. De reiser seg sakte men sikkert nå.  Akkurat nå består bestanden av tigertomat, bladbete, paprika, chili, nemesia, rør-meg-ikke, og noen andre rariteter. 

Det siste vinduet i stua har utsikt mot verandaen, og mer av den store hagen. Der har vi plassert boklampa vi laget for en liten stund siden, en nysprayet engel, og litt annen pynt. 

 

På kjøkkenet finner du basilikum, samt en pynteklokke vi kjøpte hos mamma, og en kaffekvern fra loppemarked.

Gleder meg til resten av stua blir såpass at jeg kan ta bilde av den, og vise dere 😛 Men nå er den full av møbler som blir malt, pappesker, ting fra badet (som blir revet for tiden), og generelt mye rot. 

Gøy med nytt hus!! 😀

2 kommentarer

2 thoughts on “Kreative Vinduskarmer?

  1. Det ble skikkelig fint! Du er veldig flink til å pynte! Dette innlegget minnte meg på at jeg må også få meg noe pynt i vinduene snart.. takk for inspirasjon! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *