Verdens beste sunne snacks!

Categories S Mat

Jeg har av og til prøvd meg litt frem på enkle oppskrifter på sunne snacks. Nå som jeg har en godtefri periode skriker kroppen etter erstattninger noen dager. Og da har dette vært en av redningene. 

Jeg er vanligvis lite fan av  mange av sunn-snacks-oppskriftene. Men denne smaker skikkelig godt, og er kjempeenkel. Du har kanskje prøvd “bananis” som var så in i blogmiljø for en liten stund siden? Den var jo helt ok – men smakte mer banan enn is. Men nå har jeg oppskriften på Bananis 2.0! Med kun to eller tre ingredienser. Følg med:

Ingredienser:

2 Bananer – frosset i biter

2 ss Peanøttsmør

2 Dadler (kan sløyfes)

Ta ut bananene fra fryseren litt før du skal bruke dem, så de ikke er pinnfrosne. Bland alt i en blender til den blir kremete i konsistensen. Dette blir snickers-is av høyeste kvalitet. Det er faktisk helt sinnsykt hvor søtt den smaker uten noe tilsatt sukker. Det er også mulig å tilsette litt kakao – men jeg synes faktisk at den var bedre uten. 

PS: Når du fryser bananene, vent til de er ganske brune og flekkete. Da kommer det mest søtsmak i de fryste bananene. Dette er altså helt perfekt å gjøre når bananene begynner å bli for gamle – så bare fryser du dem til en gang du får lyst på noe søtt med bedre samvittighet 🙂

Har du prøvd deg på dette? 

Synes du også at den er helt merkelig god? 🙂

#sunnhet #sunt #mat #snacks #is #godt #deilig #nice

3 kommentarer

3 thoughts on “Verdens beste sunne snacks!

  1. Har ikke prøvd den varianten, men så er ikke jeg så glad i peanøttsmør da. Selv sverger til 70% sjokolade med diverse tilsetninger. Kommer et innlegg om det etterhvert 😉 Ha en fin dag 🙂

  2. Miss Imperfektum: Ja, vi er jo forskjellige 🙂 Denne var i hvertfall helt toppers for meg 🙂 Er spent på oppskriften din 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *