Litt av det som skjedde i praksis

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Når jeg er i praksis som lærer, er det jo veldig mye jeg ikke kan dele på bloggen. Men jeg hadde allikevel lyst til å dele noe av det elevene har arbeidet med. Dette året har jeg fokusert på faget Kunst og Håndverk, siden det er det faget jeg har på UiS nå. 

En av de kjekke tingene vi fikk være med på var prosjektet Bolig ABC som pågikk en hel uke på 8. trinn. De bygget hytter, og måtte søke på jobber (eiendomsmegler, snekker, maler, eletriker osv) før de samarbeidet om å bygge hyttene sine i fra bunnen av. Og se hvor fine de ble!! Mange hadde til og med en lyspære, eller en vifte koblet til strømmen der inne 🙂

 

 

En annen oppgave vi arbeidet med var å designe lysestake av gjenbruksmaterialer. Her ble syltetøyglass, lokk, bokser og doruller brukt til noe konstruktivt. Og resultatene var enormt kreative og bra! Kanskje du får noen geniale ideer av disse flotte lysestakene….?

Ellers var vi med på å sy t-skjorter, dreie lysestaker på sløyden, og spikke krympeboks. Og vi fikk vurdere en del elevarbeider – noe som faktisk er veldig vanskelig i kunst og håndverk!

Tenk at dette er min helt siste praksisperiode. Nå er det neste å begynne å jobbe helt på ordentlig. Det blir både kjekt og skummelt. Men jeg kjenner at jeg er klar for utfordringen! 
Nå er det en ny uke, med nye muligheter. Eksamen nærmer seg, men akkurat nå orker jeg ikke å tenke for mye på det. Akkurat nå skal jeg bare nyte det å ha litt kortere dager igjen – med litt mer fritid. 🙂 

3 kommentarer

3 thoughts on “Litt av det som skjedde i praksis

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *