Er du lykkelig?

Categories tanker, tro og filosofi

Jeg begynte å tenke litt i dag da jeg leste teksten i headeren min. “En blogg om livet som gift, kristen og lykkelig.” Og så tenkte jeg på dette med lykke. Jeg spurte meg selv hvorfor jeg er lykkelig, og svaret er at jeg har enormt mye å være takknemlig for. Men enda mer tror jeg at lykke er en innstilling. For det er mange som har mye, men er ulykkelige. Og mange som har få goder, er veldig glade mennesker. Vi har alle noe å være takknemlige for. Den store forskjellen ligger i om vi fokuserer på de gode tingene, eller de vonde.

Når jeg skriver at jeg er lykkelig, betyr ikke det at jeg er glad hele tiden. Jeg har dårlige dager, hvor jeg gråter og føler meg alene. Hvor jeg savner eller sørger. Hvor jeg lengter etter noe bedre. Men jeg lar ikke disse dagene få mer oppmerksomhet enn de trenger. Jeg fokuserer på det gode i livet! På alle små lyspunkter i hverdagen. Nå lurer jeg på hvordan det er med deg. Er du lykkelig? 🙂

Her er noe av det jeg har å være glad for:

*Jeg har giftet meg med en fantastisk mann, og elsker å utforske det nye livet som gift.

* Vi bor i en herlig leilighet med god plass, i nærheten av gode venner.

* Jeg liker å skape ting, og nå som jeg har Kunst og Håndverk på skolen får jeg mange gode muligheter. Koser meg med maling, sying, design, strikking, hekling og mye mer. 

* I dag er det sol.

* Vi skal reise til London!

* Jeg har venner og familie som er glad i meg, og bryr seg om meg.

* Kakao, krem, sjokolade, sukker og is, samt stearinlys, myke tepper, og vårlige blomster.

Hva har du å være takknemlig for? 🙂

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Er du lykkelig?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *