Derfor vil vi flytte

Categories O interessa

Jeg har blogget ganske fast lenge nå, men det er jo ikke alt jeg nevner på bloggen. Èn sånn ting, er at vi driver å ser etter hus. Vi bor nå i en leilighet på 95 kvadratmeter, og attpåtil så ligger den rett nedenfor min beste venninne – så vi trives jo egentlig veldig godt her. Men det er altså også noen gode grunner til å se seg om etter noe større. Her er mine beste:

1. Jeg vil ha badekar.

2. Vi savner vaskerom (nå tørkes klærne på hobbyrommet, og syingen skjer i stua)

3. Det blir fint å kunne invitere flere gjester (nå har vi en max-størrelse på 6 middagsgjester, og vi klarer å skvise inn ca 10 pers rundt stuebordet.)

4. Hage (!). Vi får til mye i urner, men ikke alt. 

5. Peis. Jeg elsker å fyre i peisen om vinteren. Varmepumpe er bare ikke det samme…

 

Thomas sine beste grunner for å kjøpe hus, er “det er bedre å ha sitt eget, så vi kan gjøre noe med det.” og “Nå betaler vi ned noen andres huslån.”

Gammelt bilde fra i sommer. Vi har snudd sofaen og ommøblert litt nå…

Vi har ikke bydd eller noe enda, men vi har funnet et hus som tilfredstiller alle overnevnte krav, og som vi får råd til dersom vi får startlån. Så vi venter på svar i fra kommunen på om vi kan by eller ikke 🙂 Spennende!!

 

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Derfor vil vi flytte

  1. Oi, det blir spennende ja! Dersom dere har økonomi til det allerede nå er det jo ingen tvil om at det vil lønne seg å eie selv. Jeg er fryktelig bortskjemt da jeg har arvet et småbruk, samt at jeg bor omtrent gratis på en gård. Men å by på sin første leilighet/hus må være veldig spennende. Også gir det utroooolig mange voksenpoeng 😀

  2. Kjempespennende! Det å ha sitt eget vil jo alltid være best vil jeg tro 😉 Selv om det ser ut som dere har det veldig trivelig der dere bor nå også. Jeg drømmer også veldig om mitt eget hus på landet med en fjøs og store landområder… Åh. Håper jeg en dag får oppfylt småbrukdrømmen min 😛 Lykke til videre! 😀

  3. Oppigard: Ja, veldig spennende. Og litt skummelt, siden vi ikke vet så godt hva vi skal se etter… Men hadde vært fint med noe større etterhvert, ja 🙂

  4. Renates Reiser: Høres nydelig ut med et småbruk 🙂 Det kunne jeg også tenke meg om en stund- Kanskje som pensjonist – tror ikke jeg har tid til dyr og sånt før det xD

  5. Så spennende prosess da, å se etter hus! Håper dere får startlån og at dere finner drømmehuset (om det dere ser på nå rekker å bli solgt). Det er virkelig herlig å betale ned på eget hus, i stedet for å betale til andre. Og det er jo ekstra digg nå, når renta er så lav 😀
    Vi bodde i leilighet på ca samme størrelse som det dere har, og jeg kjente også veldig på savnet etter et vaskerom. Nå flyttet vi inn i et rekkehus rett før jul, og en av tingene jeg digger mest, er nettopp vaskerommet 😀 Og det at vi har to plan, og at vi faktisk har en liten hage 🙂 Ser riktignok at det blir en del mer arbeid også; snømåking, plenklipping, bygge gjerder osv.. Men det veies opp av alt det som er bra 😀
    Masse lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *