Strikket, Babyblå Babygenser

Categories A Hobby

I dag blir en god dag. Jeg har planer om en del sying, og i kveld blir det pizzagjester, som vanlig. Syplanene mine er:

*Sy ferdig redesign av veske – skoleoppgave

* Sy ferdig regnbuksa

* Sy en genser

* Sy en reise-pass-veske. 

Men det jeg egentlig ville vise i dette innlegget, er en genser jeg strikket for en liten stund siden. Jeg er litt lat med store prosjekter – men dette var kjempegøy! Siden den er babystørrelse, tok det mye kortere tid. Pluss at jeg valgte det tjukkeste, mykeste garnet Internett kunne by på, da 🙂 Strikket hele genseren på under to dager. Fikk veeeldig lyst til å strikke en lignende en til meg selv – det er seriøst SÅ mykt! Garnet har jeg kjøpt HER. Billig, bra kvalitet, og sinnsykt, fantastisk, deilig mykt. 

Tror nok en liten pjokk kommer til å sette stor pris på denne når han kommer til verden (ikke les mellom linjene – det er ikke vi som skal ha smått – enda) 😉

Pleier du å kjøpe garn på nett?

4 kommentarer

4 thoughts on “Strikket, Babyblå Babygenser

  1. Hei, søt genser. Kjenner jeg blir imponert over alle syprosjektplanene dine på samme dag. Selv prøver jeg å mote meg opp til å sy en toalettveske en dag, og det prosjektet har allerede blitt utsatt flere ganger. Kjenner jeg trenger noen som er flinke til å sy til å si hva jeg skal gjøre, men har fått tak i ei sybok og forslag til hvordan det skal gjøres, så det handler vel egentlig bare om å få satt seg ned med boka og symaskina. Begynte en gang, men så stod det klipp ut to like store biter, også ble jeg i tvil om hva som er lurt for å få det så pent som mulig? Er det lurt å tegne bitene på matpapir, feste matpapiret på stoff med knappenåler foe så å klippe rundt. Eller tegne med kritt på stoffet, og
    klippe rundt?Vet ikke om jeg har sydd noe siden ungdomsskolen…

  2. fjellgeitbundingen: Hehe, jeg fikk bare gjort et av dem da 😉 Min teknikk er å sette seg mange planer, så klarer jeg i hvertfall å fullføre noen av dem 😛 Men de andre skal sys de også, men stoppet litt opp da jeg manglet en strikk til regnbuksa…
    Jeg sydde en toalettveske med utgangspunkt i en youtube-film. veldig gøy 🙂
    Jeg hadde lagt stoffet dobbelt, og så tegnet med kritt, og klippet begge to samtidig.
    Jeg er ikke flink til å være så nye med sånt – det er svært sjelden man ser meg tråkle, og bare tidvis bruker jeg nåler. Ikke mye lurt, men jeg har ikke tålmodighet til å gjøre alt så omstendelig 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *