Obadja

Categories J Bibelen

 Slik du har gjort, skal det gjøres mot deg.
Dine gjerninger kommer tilbake over ditt eget hode.
 . 
Obadja 15

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Obadja (31 av 66) 

 

Forfatter: Obadja

 

Datering: 586 f.kr.

 

Innhold: Obadja er en profetisk bok, og den handler om Edom. Det er også den korteste boken i det gamle testamentet.

 

Min Mening:  Litt vanskelig å forstå hele boka, men jeg bet meg merke i at Gud befaler oss å ikke være stolte. Vi skal ikke la vår egen stolthet komme i veien for relasjoner til andre, og relasjonen til Gud. Vi bør holde oss til Gud, sette vår lit til ham, og behandle andre slik vi selv vil bli behandlet.

 

 

#bibelen #bibel #kristen #tro #litteratur #bøker #bok #visdom


BildeKilde

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Obadja

  1. For en lur idé å lese alle bøkene systematisk.. har alltid en plan om å gjøre det, men glemmer det alltid.. gleder meg ihvertfall til å lese om dine oppdateringer på dette! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *