Et halvår med KUN kunst og håndverk

Categories A Hobby

Den ene eksamenen min i år var å lage en ustilling av mange av de tingene vi har laget i løpet av året. (Jeg går Kunst og Håndverk på lærerskolen). Det var artig å se alle tingene samlet, men samtidig litt rart at jeg ikke har laget (så mye) mer på et helt halvår.

 

Dette var en oppgave som het “døren”. Vi tok bilder av dører, valgte et, og tegnet det på flere ulike måter. Ble fornøyd med valørtegningen (oppe i midten), men ikke egentlig så mye mer 😛

 

Skulptur i tekstil med tema Livet i havet. Ganske fornøyd med denne gøye hekle-skulpturen 🙂

 

Surrealistisk fat i keramikk. Var veldig fornøyd med denne, men dessverre sprakk fatet under siste brenning…

 

Kubistisk bruksgjenstand i keramikk. Jeg spurte Thomas hva vi trengte, og fikk et ønske om en godteriskål. Slik ble “Snobeskålo” til. Gøy form, men jeg er misfornøyd med dekorasjonene. Fargene ble absolutt ikke slik jeg ville 😛

 

Skultur i tre av en valmue-frøkapsel (du ser utgangspunktet ved føttene til skulpturen). Nokså fornøyd, men samtidig ikke. Denne klarte jeg å knekke på eksamensdagen på vei til skolen. Nedtur. Men litt artig å ha prøvd seg litt i tre også – noe som er langt utenfor min komfortsone.

Ellers har vi hatt noen digitale oppgaver, og en god del utprøving av materialer som ikke har resultert i noe serlig resultat. I hvert fall er konklusjonen: Kunst og håndverk er gøy. Ikke alt blir vellykket, men man lærer masse. Jeg gleder meg til vårhalvåret hvor jeg skal i gang med enda flere prosjekter 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *