DIY Julekuler!

Categories A Hobby

Jeg har lenge gledet meg til dette prosjektet! Endelig en kveld bød anledningen seg, og både jeg, mannen og Cathrine satte oss ned med de kreative evnene våre. Jeg har allerede nevt at jeg i år har et nyttårsforsett om å kun ha hjemmelaget julepynt på treet i år. Dette er ett ledd i planen som handler om å redesigne brukte lyspærer til å bli stilige, dekorative julekuler.

 

For å dekorere julekulene brukte vi servietter, decupagelakk, glitter, lim, og tynn ståltråd i sølv for å henge dem opp. Vi prøvde oss også med spray, men det viste seg at sølvsprayen min var litt muggen etter å ha stått i flere år ubrukt. Jeg må nok investere i en ny.. I mellomtiden fikk vi til masse med servietter og glitter!

 

For å henge dem opp brukte vi ulike metoder, men kom vel frem til at følgende var enklest: På de smale lyspærene surret vi ståltrådet rundt sokkelen, og festet den i seg selv, mens på de store pærene (Venstre under) laget vi to hull i sokkelen, og trædde tråden igjennom. Vi laget hull med en skrue og skrutrekker – skru den helt gjennom, så du vet at du kan treffe hullet på andre siden 🙂
      

 

Se flere ideer til hva du kan gjøre med brukte lyspærer på min Pinterest-konto hvor jeg heter Ingrid Urdal.

#hobby #DIY #redesign

 

4 kommentarer

4 thoughts on “DIY Julekuler!

  1. Oi, for en genial og veldig fin ide! Håper virkelig jeg får se treet deres (om dere skal ha juletre hjemme). Det må jo bli superfint!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *