Min helt egne Lysestake!

Categories A Hobby

Da jeg var i praksis var jeg så heldig å få prøve meg litt på sløydsalen, blandt annet med dreiebenken. Vi begynte med en diger stokk…

 

Jeg og sløyd har egentlig aldri kommet overens noe serlig. Jeg har ikke hatet det, men jeg har ikke likt det heller. Eller fått det til. Den eneste tingen jeg sitter igjen med etter skolen er en “CD hylle” som Thomas har døpt “det skjeive tårnet i pisa.” Så jeg hadde egentlig lagt sløyd langt bak meg.

Men den gang ei! Da vi kom til dreiebenken oppdaget jeg at sløyd faktisk KAN være gøy. Og vips, så forvandlet den firkanta klossen seg til noe vakkert, glatt og brukbart!

 

Jeg brukte lang tid på pussing (og vannbeis) før det endelige resultatet ble oljet, og kledd med lys. Jeg er kjempefornøyd! Og det passet helt ypperlig å gi meg tilbake et lite poeng selvtillit i sløyd rett før vi skulle begynne på treskulptur på skolen.

 

Jeg vet nok ikke om jeg kan si at jeg liker sløyd enda. Men jeg er litt mer åpen, og har insett at med den riktige veiledningen kan også jeg klare å lage noe fornuftig i tre. Og det er jo en viktig erfaring!

Liker du tresløyd?

#tre #sløyd #skole #praksis #prøvnoenytt

 

1 kommentar

1 thought on “Min helt egne Lysestake!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *