Ekskursjon til Lundsvågen og Stavanger

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Som alltid ligger jeg veldig etter her på bloggen med å legge ut bilder og sånt om hva som skjer i livet mitt. Så her er et innlegg fra fredag før praksis da vi var på ekskursjon med klassen. Først på Lundsvågen skole i akvariet, og deretter på byvandring i Stavanger.

 

Lundsvågen er en skole på Hunnvåg som tar imot ulike elever eller elevgrupper, og gir dem et alternativt opplegg. Vi var mest av alt der for å sjekke ut dyrene i akvariet. Jeg ble helt toåring igjen av å se alle de facinerende dyrene som finnes i norske hav. Skikkelig gøy! Vi brukte tiden på å skissere og fotografere – og dette materialet skal brukes i en skoleoppgave om en uke, når praksis er ferdig.

 

 

Det var vanskelig å skissere dyrene som svømte, men jeg gav det noen sjanser. Heldigvis har jeg masser av bilder som jeg kan bruke senere om det blir nødvendig…

Etter mye tid i det kjølige akvariet, tente vi grillen og koste oss med mat!

 

 

Og da vi var gode å mette, kjørte vi til Stavanger for å se på skulpturer i sentrum. Læreren vår kan masse, og hadde til og med laget noen av skulpturene selv. Artig å få se litt av hva som finnes – for til vanlig går man jo bare rett forbi kunst, uten å tenke så mye over den…

En kjekk, annerledes og lærerik dag!

Visste du om alle de fine skapningene som finnes i havet, rett ved oss? 🙂

1 kommentar

1 thought on “Ekskursjon til Lundsvågen og Stavanger

  1. Kjekt med slike skoledager 🙂 Når jeg tenker på det skapningene i havet utenfor Norge, tenker jeg for det meste på torsk og andre kjente fiskearter 😛 Fort gjort å glemme at havet består av så mye mer! Ser ut som vi har mye kult i dypet utenfor her 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *