Travelhet og Julestemning

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Endelig en dag jeg kunne sove ut. Endelig helg. Det føles så sinnsykt godt. Nå gjelder det bare å bli enig med seg selv hva de neste seks timene skal brukes til, for klokka fire er det tid for øvelse. Å være med i lovsangsband tar jammen masse tid! Men øving må til, for nå skal vi spille både i kveld og i morgen formiddag. Blir gøy, da!

Om dagene bruker jeg nesten all tid i praksis, og resten går med til å pendle. Neida. Men det føles litt sånn. – Men jeg bruker i hvertfall tiden på tog og buss godt til å lese og å hekle, og på kveldene får jeg presset inn tid til noen venner, litt trening (jeg er igang igjen!) og små hobby-prosjekter. I går kveld var vi på temakveld og konsert – innlegget kommer sikkert om en liten evighet når jeg har tid igjen.

 

Og, ja. Også jobber vi litt med å få inn julen her i huset. Jeg bare elsker det! Og det er jo tross alt november…. 🙂
Det første prosjektet mitt var å lage brente mandler. Det var utrolig enkelt, og kjekt – men tok litt tid da. Prosjekt nummer to var julegardiner. Og der feilet vi skikkelig. Kjøpte fire pakker, og da jeg kom hjem var det bare en lengde i hver. Så vi sitter her med to røde og to turkise vinduer i stua xD Det værste er at gardinene ikke lenger er på tilbud, OG de har vært utsolgt alle steder jeg har lett etterpå… Uff, godt hekleugla ikke bryr seg om det. Sakte men sikkert kommer julefargene i hvert fall på plass i leiligheten 🙂

#jul #julestemning #hobby #håndarbeid #travel #busy #stress #praksis

14 kommentarer

14 thoughts on “Travelhet og Julestemning

  1. Så søt hekleugle 😀
    Bra du får brukt tiden frem og tilbake til øvelsene med å lese og hekle litt da, da er ikke tiden bortkastet i alle fall 😉
    Håper du får en god helg! 😀

  2. Hehe, skulle gjerne hjulpet deg, men jeg har nesten ingen gardiner selv, og i hvert fall ingen til advent og jul. Fikk gardiner til stua i julegave i fjor, og så har vi det på de rommene vi bruker, men på gjesterom og ute i gangen er det så langt ingen gardiner. Kanskje jeg får sy noen etter hvert.

  3. Hahaha, ja, man drømmer så mye rart. Jeg drømte en gang at jeg hadde vunnet mye penger i Lotto. Jeg som nesten aldri spiller Lotto.. Litt kjedelig å måtte fastslå at det ikke var tilfelle. Og så drømte jeg en gang at jeg kunne lese arabisk.Jeg leste utrolig mye på arabisk i den drømmen. Det meste handlet om bær. Ofte drømmer jeg at jeg er på et kjøpesenter og leter og leter etter veien ut. Min siste rare drøm var at jeg fikk en baby med fire armer og fire føtter. Nå sies det at alle drømmer har en betydning, men hvordan jeg skal tolke akkurat den, det aner jeg ikke :))

  4. Ann: Haha, venninna mi drømte at hun fikk seks unger, og de var alle på seksårsalderen… Ikke så rart, kanskje, siden katten hennes fikk seks unger noen dager før 😉

  5. Hehe, det er noe rart med de koblingene i hjernen altså, som jobber mens vi sover. Ja, og en gang drømte jeg at jeg traff kongefamilien på et hotell. Jeg tror det er slik at mange detaljer fra vi er våken og ting vi har hørt bare blander seg sammen til en eneste smørje av og til, og det blir det rare drømmer av.. Men det er noe annet med de drømmene man har flere ganger. Da er det kanskje noe man bør passe litt ekstra på.

  6. Ann: Hmm, ja, det er veldig interessant… Jeg pleier ofte å skrive ned drømmene mine – spesielt de sære 😛
    Men nå er det lenge siden jeg har husket noe jeg har drømt…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *