Daniel

Categories J Bibelen

Da de hadde dratt Daniel opp av hulen, fantes det ingen skade på ham, for han hadde stolt på sin Gud. Dan.6.24.

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Daniel (27 av 66)

 

Forfatter: Daniel

 

Datering: Mot slutten av 600-tallet før kristus.

 

Innhold: Daniels bok starter med en del historier fra Daniels eget liv, hvorav den mest kjente er Daniel i løvehulen. Men boka har mye mer å by på! For eksempel ar det kjempeinteressant å lese om hvordan Nebukadnesar ble overbevist om Guds eksistens i slutten av kapittel 2. Slutten av boka inneholder profetier og syner om fremtiden som Daniel ser, og skriver ned. Mye av det handler om endetiden, noe som er ytterst relevant nå. Det er også spennende å se linker mellom Daniels profetier, og Johannes’ åpenbaring som blir skrevet seks hundre år senere.

 

Min Mening:  Masse oppbyggende og trosstyrkende stoff i denne boka. Jeg koste meg med de meningsfulle historiene og det kraftige, direkte språket til Daniel. Herlig med en litt kort, og mer konkret bok etter en del tyngre bøker.

 Hva leser du om i bibelen for tida? 🙂

#bibelen #bibel #kristen #tro #litteratur #bøker #bok #visdom


BildeKilde

 

 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Daniel

  1. Jeg er ikke kristen men ble konfimert pga tradisjon og fordi jeg ikke hadde noe valg da min far er kristen. Hvis jeg valgte borgelig ville han ikke ha noe med meg og gjøre da hans familie er kristen. Vi døpte barne vårt fordi jeg følte at uten den ville han ikke få ett navn – > tradisjon og pga gavene. Men også fordi ingen hadde kommet på navne fest.
    Jeg er ikke kristen. Tror ikke på gud. Tror egentlig ikke på noen ting. Så er en plass midt i mellom og verken tro på noe å tro på noe. FOr jeg tror jo at noe har skapt alt rundt oss men hva det vet jeg ikke og det bryr jeg meg heler ikke om.
    Så er flott og lese en kristen blogg. 🙂 Stå på

  2. Rebecca: Trist å høre at faren din ikke respekterer din rett til å velge selv.
    Jeg tror virkelig på dette, så håper at du kanskje kan gi Gud en sjanse. Livet med Ham er så uendelig mye bedre enn livet uten 🙂 (Og da mener jeg ikke at kristne ikke har problemer, men vi har alltid noen å dele byrdene sammen med).
    Håper at jeg kan være til inspirasjon, og så ønsker jeg deg lykke til med å finne meningen med livet – det kan være en nyttig ting å ha på plass 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *