Tantejenta på Overnatting

Categories B opplevelser og hverdagsliv

I høstferieuka hadde Thomas og jeg besøk av niesa vår, Vilde på ni år. Som alltid er hun en fryd å ha i hus.Vi trødde til med masse gøy de to dagene vi var sammen. Og de gikk som følger:

 

På kvelden laget vi trolldeig sammen. Vi var begge klar på at den nærmet seg jul, så det var ikke fritt for nisser, stjerner og hjerter.

Rare tante…

 

Etter all trolldeigen tok vi oss en hvil med en deilig kopp kakao og koseteppe før det var sengetid.

 

Neste dag startet med en herlig topptur i skogen. Vi plukket med oss Andrea, og koste oss spesielt mye med et slengtau langs stien.

Det var så klart ikke bare Vilde som fikk leke!

På toppen av Fløyknuden fant vi en skatt (geocache). Stor stas! 😀 (btw ligger jeg på ca 67 cacher nå, og målet mitt er 100stk innen utgangen av 2014)

Vel hjemme fra turen var vi klare for å male trolldeig-tingene våre som hadde stekt seg godt om natten.

 

Og mens Vilde ferdigstilte sine nydelige mesterverk, laget jeg Komler (raspeballer) til Mamma, Svigermor og Mannen min. Skikkelig koselig – og jeg følte at kone-statusen min vokste flere hakk (for å ikke virke som om jeg mener dette helt seriøst og overlegent, må jeg bare presisere at de aller fleste andre dager taper jeg konepoeng rett som det er. Alle må da kunne vinne litt innimellom også 🙂

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *