Sy din helt egen Regnjakke!

Categories A Hobby

Dette var et syprosjekt jeg gledet meg veldig til å kaste meg uti. Kunne jeg klare å sy i et helt ukjent stoff, og få noe brukbart utav det? Etter å ha betalt i dyre dommer for alt jeg trengte, og en del mer, var jeg klar, men litt smånærvøs for å komme i gang. Inspirasjon og hjelp til å forstå oppskrift fant jeg på bloggen SyDetSelv.

 

Prosjekt regnjakke ble gjennomført sammen med min syvenn, Bente. Og jammen meg fikk begge to det til! Det var nesten for godt til å være sant! Mange spør om ikke regnjakken lekker i sømmene, men det tror jeg ikke. Har ikke merket noen ting til det i hvert fall. Stoffet er også utrolig behagelig, veldig lett og med litt stretch. Det er helt ærlig en av de mest behagelige regnjakkene jeg noengang har hatt. I tillegg kan man jo velge farge, glidelås og andre detaljer når man syr den selv 🙂

 

Til forskjell fra regnjakken til Sydetselv, sydde vi også inn en strikk i ryggen som gjør at jakken svinger litt mer inn i livet. Det gir den bare litt ekstra form 🙂
Det eneste jeg angrer litt på, er at jeg ikke laget jakken med lengre armer. Det BURDE jeg ha tenkt på, jeg som alltid får for korte armer på alt…

Du kan kjøpe stoff og mønster på Stoff og Stil HER og HER.Våre jakker er i fargen Cobolt blå. Stoffet du trenger koster litt under 200kr, også trenger du mønsteret og en glidelås i tillegg. Og ikke glem matchende sytråd 😉

Se (den enkle) fremgangsmåten til SyDetSelv HER.

Kunne du tenke deg å prøve på noe lignende?
Nå driver jeg å leker med tanken på å sy en regnbukse også…

#sy #symaskin #hobby #kreativ #DIY

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sy din helt egen Regnjakke!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *