Unfinished business

Categories A Hobby

Endelig fikk jeg og mannen pellet oss bort til IKEA og kjøpt den hylla jeg har hatt lyst på helt siden vi flyttet inn i Juni. ENDELIG kunne jeg få orden på hobbyrommet mitt. Det tok faktisk ganske mange timer å sortere garn, perler, fjær og masse masse mer til et system som kunne fungere. Det mangler nok enda noen småting, og å få ut litt rot. Men jeg er i hvertfall veldig førnøyd med å ha ryddet en del.

Underveis, mens jeg ryddet fant jeg enormt mange halvferdige prosjekter som var blitt etterlatt midt i. Så jeg bestemte meg for å ta et lite innrykk og ferdigstille noen av dem! Her er bilder av de fleste uferdige prosjektene jeg fant…Jeg var faktisk ikke klar over hvor mange det var snakk om 😛

1. En gryteklut som jeg lånte av ei venninne for å lage en  lik. Gav opp når jeg kom så langt som dette, fordi jeg ikke trodde den kom til å bli noe bra.

2. Et pannebånd. Dette ble så sykt rart, og jeg hadde fremdeles ingen tro på det, så det gikk i søpla.

 

3. Èn leggvarmer som matcher en genser jeg strikket, men mangler sin make. Restegarnet holder nok til en del leggvarmere til om jeg vil… Dette prosjektet er enda ikke ferdig.

 

4.Egendesignede sokker. Disse manglet bare å feste trådene på. Det er jo egentlig helt teit at jeg ikke har gjort det før 😛

 

5. Enda et par sokker med spesielt, egendesignet mønster (jeg ville prøve ut perlemønster, og laget også noen fletter for moro skyld). Disse var egentlig ferdige, men Chessie (hunden til mamma) hadde tygget litt på den ene, og laget et hull. Nå fikk jeg i hvertfall tettet hullet, så sokkene kan brukes.

 

6. Grytekluter. Manglet bare festing av tråd.

 

7. To kjoler som mangler litt sying på stroppene – egentlig noe som tar ti minutter, men jeg har enda ikke gjort det 😛

 

8. Små bestemorruter. Vet ikke hva dette egentlig skulle bli, og jeg er nesten tom for tråd, så dette blir nok aldri ferdig.

 

9. En haug med små heklede blomster som mangler å feste trådene på. Kjedelig arbeid 😛

 

10. En knall grønn lue. Halvstrikket.

 

Etter mye om og men, ble dette den ryddige hobbyhylla mi. Har enda noen ledige rom som jeg må tenke ut hva jeg vil ha i 🙂 Garnet tar ufattelig mye plass. To av de blå-og-hvite boksene er fylt med garn, samt en korg-dunk med alt uidentifisert restegarn.

 

Små merkelapper gjør det mye lettere å finne igjen ting!

 

Etter ryddingen ferdigstilte jeg noen av de enkleste prosjektene. Og her er resultatet: To sokkepar, og tre grytekluter på en times tid. Det er produktivitet, det!

Blomstergrytekluten ble mye bedre enn ventet, så kanskje jeg kommer til å lage en til en gang… Hvis jeg gidder 😛

Andre som har en del Unfinished Business liggende? Kanskje har du mer enn du tror!

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Unfinished business

  1. Så utrolig flink du er! Jeg blir inspirert 🙂 Særlig har jeg lyst til å lære meg strikking av sokker, da både jeg og samboeren bruker veldig mye av det. Men nå er det hekling av uendelig mange blomster som gjelder, før jeg skal i gang med å pynte glass som skal bli til lysestaker. Gleder meg til å se hvilke prosjekter du skal i gang med ila høsten 🙂

  2. Oppigard: Jeg lærte meg sokkestrikking ved å lese på nett – det er ikke så vanskelig som en tror… Det eneste er at det er litt kjedelig å lage to helt like, for etter den første pleier jeg å bli litt lei 😛
    Så spennende med de lysestakene! Gleder meg til å se 🙂 Ja, jeg er jammen litt spent på prosjektene mine selv også 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *