Esekiel

Categories J Bibelen

Jeg gir dem et annet hjerte, og en ny ånd gir jeg inni dem. Jeg tar steinhjertet ut av kroppen deres og gir dem et kjøtthjerte i stedet, slik at de kan følge mine forskrifter, holde fast ved mine lover og leve etter dem. De skal være mitt folk, og jeg skal være deres Gud.

Esek.11.19-20

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Esekiel (26 av 66)

 

Forfatter: Esekiel

 

Datering: 593-573 f.kr.

 

Innhold: Esekiel er en av de profetiske bøkene. Gjennom åpenbaringer fra Gud snakker Esekiel til folket om å omvende seg.

 

Min Mening:  Boka var til tider ganske tung å lese (som byggeanvisningen til tempelet for ørtende gang), men den har også mange interessante historier. Som historien om vannet i kap.47, eller om beina som blir levende i kap.37.

 Nå har det blitt et alvorlog opphold i disse bibel-innleggene. Delvis fordi jeg har vært travel. Delvis fordi Esekiel var en lang og tung bok å lese seg igjennom. Og delvis fordi jeg har glemt litt bort lese-fra-perm-til-perm-greia. Men jeg passer på å få i meg en daglig dose med Guds ord de aller fleste dager allikevel 😉

 

#bibelen #bibel #kristen #tro #litteratur #bøker #bok #visdom


BildeKilde

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *