De første ukene med Kunst og Håndtverk

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Å ha kunst og håndtverk på UiS har på mange måter vært slik jeg forventet. Men det har også vært mer arbeid enn jeg kanskje var helt innstilt på. Mye tid går bort til de ulike oppgavene, og jeg ligger egentlig allerede litt bak.

Vi har lært en hel del om bildebehandling og tegneprogrammer på Ipad, noe som kan være veldig nyttig i skolesammenheng. (for dere som ikke har fulgt meg så lenge, så går jeg altså på lærerskolen, og i år har jeg KogH). Selvportrettet nedenfor er inspirert av kubismen.

Tredje uka på skolen begynte vi å arbeide med leire. Vi laget et surrealistisk fat (mitt er inspirert av stolpe-elefantene til Salvador Dali) Har lagt det ut på bloggen før, men nå kan jeg jo oppdatere med at det enda ikke har begynt å sprekke (ikke sist jeg sjekket, i hvertfall) og at jeg enda er veldig spent på hvordan det ser ut etter brenning…

 

Jeg har også laget en godteriskål, også kalt: Snobeskålo. Den skal males med godterifarger og smøres inn med glasur.

 

Sist men ikke minst laget jeg meg noen Pepperkaker i leire som jeg har tenkt til å henge på juletreet. Men nå får vi se om de klarer seg i brenneovnen.

Den siste (fjerde) uka på studiet har vi hatt eksamen. Vi gjennomførte et undervisningsopplegg på 4. trinn, og skrev om det. Spennende, kjekt, og jeg kunne ikke ha drømt om en bedre gruppe :)Resultatet fra timene, som så klart var i Kunst og Håndverk, kan du se nedenfor. Elevene laget kubistiske masker. De var rett og slett kjempeflinke!!

Helga nytes som bare dèt. Vi har hatt pizzagjester og tacogjester, og i kveld skal vi på ungdomsmøte igjen. Og jeg gleder meg helt latterlig mye 🙂 Søndag blir nok en mer rolig dag. Kanskje. Men hvem vet?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *