The Art of Mentoring

Categories H bok

“The two greatest days of your life are the day you were born, and the day you found out why.”

"The Art of Mentoring - Embracing the Great Generational Transition" av Darlene Zschech

Forfatter: Darlene Zschech

 

Boktittel: The Art of Mentoring (Kunsten å være mentor)

 

Innhold: Darlene er lovsangleder og driver mye arbeid i menigheten Hillsong Australia. The Art of mentoring er en bok med hennes erfaringer, refleksjoner og konklusjoner om å være en mentor – med andre ord å lede andre til å nå sitt fulle potensiale. Med å sette fokus på ulike verdier, gir Darlene oss en god guide for å bli bedre ledere, spesielt i menighetssammenheng. Boka er praktisk, lett å forstå, og bygd på solide bibelske prinsipper som holder.

 

Min mening: Boka var absolutt nyttig, mest av alt for personlig bruk. Om boka har gjort meg til en bedre leder er jeg ikke sikker på, men den har helt klart pekt ut noen områder i mitt liv som jeg trenger å bearbeide for å bli en bedre leder. Den har også inspirert, og gitt mange gode påminnelser.

 

Terningkast: 4. En nyttig hjelp i hverdagen. Jeg anbefaler den faktisk til alle kristne. For du er alltid et forbilde for noen. Og hvis ikke bør denne boka gjøre deg til det.

 

I samme gate har jeg også lest Coaching – Hva, hvordan, hvorfor. Den kan du lese om du vil ha enda mer konkrete tips om virkemidler du kan bruke i en mentoring/coaching-samtale. (Gav den terningkast 3) og Christine Caines’ bok Ungdomsarbeid har jeg jo anbefalt flere ganger. Veldig praktisk, veldig bra! (terningkast 5)

BildeKilde

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *